Sunday 11 December 2016

Journal Berpantang kali ke 3

Alhamdullilah..pheww lega sgt dh selamat bersalin pada 10 Disember 2016 pukul 1.35am...lahirlah seorang lagi puteri kesayangan...Syukur sgt kali urusan sgt dipermudahkan Allah..terima kasih juga kepada family dan kawan2 yang mendoakan...Terima kasih jugak dgn hubby selalu ada dgn ayg smpi baby dilahirkan..utk anak2 sebelum ni aku lahirkan kt hospital gomen aje..dan kali ni aku decide nak bersalin dekat hospital Tunku Azizah kt Sri Rampai..So far service kt sana sgt terbaik dgn harga dia yg agak berpatutan juga kalo nk dibandingkan dgn private hospital lain2...So dekat sana aku pilih dokter zana..Knp aku pilih dia...tahlaa..sbb ramai kawan2 suggest amek dia..tp dokter zana mmg sempoi abes! Aku sebenarnye agak risau sbb due yg dokter zana jangka dah sampi (9hb Dis) tapi aku xde pon rase sakit2..so aku pun gi hospital tu jmp dokter..tp xdpt jmp dokter zana mase tu..dpt jmp dgn dokter Kay..so aku pon citer laa kt dia...dan terus dia check bukaan...katenye..terus kna admitted sbb dh bukak 2cm..haa dalam rase xsakit2 tu dh bukak 2cm rupenye..hihi..so aku pon harap2 kalo xbersalin 9hb dapat 10hb pon oke..sama dgn kakak dia (10 August)..oke dh check in hospital, aku pilih bilik sorg so senang kalo hubby dgn anak2 nk teman skali..harga pakej dia rm2500 utk normal deliver..oke kan!? So xlama lepas tu...aku gi toilet tgk2 dh ade tanda coklat..dokter zana dtg check tgk bukaan dh 3cm..lepas tu kata dokter zana lepas dinner dalam kul 8lbh nnt pasang drip utk cepatkan bukaan...lepas dh pasang mulela start rase contraction sikit2...kali ni aku rase oke sikit tak sesekit mase abg dia ngan kakak dia...sbb mase time dorg aku kna induce 2x..sakit tu jgn ckp lerr...mmg xboleh nak kabo..nanges! nurse dtg check lagi bukaan dh 6cm..hah terus tolak masuk labour room..mase tu kul 11pm..so dudukla aku kt dlm tu smpi nak tggu bukaan 10cm...lebih kurang kul 1am camtu aku dh sakit sgt dh..mmg baby nak keluar sgt dh..aku xpedulik dh..dokter pon xsempat nak ready lagi..aku dh teran sekali baby selamat dilahirkan..Ya Allah perasaan lega sgt mase tu mmg xdpt nk dibygkan segala sakit2 td semua hilang...Alhamdullilah syukur kali ni tak kena jahit...yg bestnye kt hospital nie mase dalam labour room ade didengarkan ayat2 suci Al-Quran...so kite rasa tenang je..uri baby pon dh dicucikan siap2..tinggal nak tanam je balik rumah..senangkan...Syukur sekali lagi pada Allah...memberi rezeki zuriat dan permudahkan segala urusanku...Alhamdullilah..

No comments:

Post a Comment